• Ilonka

'Ik ben niet bang om dingen te vragen'
Mijn kennis van de ‘markt’ waarin onze opdrachtgevers opereren combineer ik met mijn kunde in merkgericht denken. Vanuit de wil het te weten, startend bij de waarom vraag en stoppend bij de uitleg, laat ik me leiden door mijn fascinatie voor wetenschap en design. Als creatief denker, bedenk ik graag ideeën maar ben ik mij er constant van bewust dat deze niet kunnen ontstaan zonder het kunnen stellen van de juiste vragen. En dus draait het op mijn bureau in de samenwerking met de opdrachtgever altijd om de dialoog. Het sparren én het samen zoeken naar oplossingen voor een veelal (merk)strategisch vraagstuk. De mogelijkheid om verbinding te maken met mensen op basis van de inhoud, maakt dat ik onderneem in het kennisdomein.



‘Het gaat mij om de waarheid, maar meer nog om het uitlokken van een nieuw verhaal binnen ruimte die waarheid heet’
Het ontwikkelen van kennismerken geeft ons de mogelijkheid merkidentiteiten te bouwen op een concreet doeleinde, op een bestaansrecht dat ver boven het zakelijke belang uitstijgt. Vaak zijn het doelen die de organisatie op zichzelf nooit zal bereiken, maar dat is het punt niet. Het gaat om een hoger doel dat een menselijk inzicht vereist en dat impact heeft op het alledaagse leven van mensen. Ik geloof in het samen genereren van merkwaarde maar enkel als we onze passie voor verandering productief weten te maken. Hiervoor moeten we ‘out-of-the-box’ denken, open-minded zijn, samenwerken, ons focussen op zowel design als de toekomst, betekenisvolle visuele verhalen vertellen en al deze dingen doen vanuit de behoefte om goed te doen.

‘Creativiteit vanuit een gegronde onderbouwing, maakt ons werk passend, effectief en relevant.   
Voor mij staat creatie voor het creëren van kansen en het scheppen van mogelijkheden. Net als een wetenschapper (schepper van het weten) scheppen we bij Room for ID’s communicatief inzicht voor onze opdrachtgevers. Dit doe we vanuit waarneming, met waardering voor de eigenwaarde en oog voor de ambitie versus de bestaande reputatie van de organisatie. Zo verklaren en vertalen we veelal iets wat er al is. De inhoud bedenken we niet. We reflecteren er op. Orden het. Zetten de juiste boodschap in de etalage en geven het een gezicht. Pas wanneer er interactie ontstaat, er echt contact mee wordt gemaakt, het een emotie oproept en er mensen zijn die ervoor zorgen dat dingen worden gerealiseerd dan mag je zeggen; ‘ik heb iets gecreëerd’.

Altijd in voor verdieping en op zoek naar verbinding. Ik hou ervan. Ken er waarde aan toe. En investeer erin.


Stuur Ilonka een bericht