•  Severine

‘Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist’
Ik behoor duidelijk tot de visueel ingestelde grafisch ontwerpers. Maak graag sterke ontwerpen, vaak met een illustratief karakter. Ik ben een echte conceptdenker. Bedenk concepten voor events, bladformules voor magazines en denk graag mee als organisaties nog brainstormen over hun naam. Ik ben gedreven op het gebied van taal. Vind het leuk om er mee te stoeien. Mijn expertise binnen het team ligt op het gebied van Social Media. Ik beheer alle social kanalen voor Room for ID’s, maar wordt nog enthousiaster als ik voor onze opdrachtgevers aan de slag mag. Een campagne om een merk positief te laden? Een community laten groeien? Een actie die er op is gericht om een fanbase te vergroten? Ik begin alvast te stuiteren!

‘Mijn hersenhelften zijn in balans: analyse (49%) vs. creativiteit (51%)’
Naast dat ik heel creatief ben, ben ik een echte regelaar; breed inzetbaar, organisatorisch en gestructureerd met goede ideeën, maar ook kritisch en initiatiefrijk. Met name het ad hoc (creatieve) oplossingen moeten bedenken op het moment dat het er op aan komt, gaat mij goed af. Collega’s omschrijven mij als assertief, besluitvaardig en energiek, maar boven alles menselijk. Ik ben een mensen-mens, dat maakt mijn expertise op het gebied van Social Media ook logisch.

'Steeds weer blanco aan een nieuw projekt kunnen beginnen is waanzinnig'
Creatie is iets nieuws maken (een nieuwe identiteit, een nieuwe vorm) of een nieuwe verschijningsvorm van iets bestaands (herpositionering, nieuwe bladformule). Als ontwerper ben je in deze verschillende projekten een duidelijke meerwaarde. Zorgen dat de boodschap juist gecommuniceerd wordt en dat de vorm aansluit, maar ook prikkelt. Wetenschappers creëren kennis. Wij alles wat er voor nodig is om het communicatieve doel optimaal te bereiken. Design is de overtreffende trap van creatie; het oog voor detail, vakmanschap en (soms) exclusiviteit.


Stuur Severine een bericht