• Waarden die werken

Het belang van kernwaarden

Het Oosterlicht College is een brede christelijke scholengemeenschap voor Gymnasium, Atheneum, HAVO en VMBO. Veel aandacht wordt besteed aan cultuur en sport en het bieden van de opleiding Cambridge English. Staan voor eigentijds en gedegen onderwijs in een sfeer van beweging en veiligheid is wat hun missie is.

Het Oosterlicht College wil veel. Ze willen een school zijn, waar leerlingen op een afwisselende en actieve manier met de lesstof bezig zijn. Ze willen een school zijn, die meer doet dan alleen opleiden voor een diploma. Ze willen hun leerlingen een vorming meegeven die breed is én ze willen een leuke school zijn met veel keuzemogelijkheden, waar leerlingen het naar hun zin hebben. Daarbij streven ze een belofte na waarin ze tegen hun leerlingen en potentiële leerlingen zeggen “altijd een opleiding op het Oosterlicht College te vinden die bij jou past”.

Met deze grote wil werd aan Room for ID’s gevraagd om een set merkwaarden te creëren waarin de visie, missie en ambitie helder tot uitdrukking zouden komen. En welke 1 op 1 geschikt zou zijn voor de communicatie naar de leerlingen en hun ouders. Na het proces van ideevorming is met de merkbelofte van het Oosterlicht College als basis, de nieuwe merkstrategie ontwikkeld. Vastgelegd in een merkkompas, gericht op kennis-houding-gedrag, geeft deze richting aan alle marketing- en communicatie-inspanningen.


Oosterlicht College

Oosterlicht College

Oosterlicht College: Christelijke scholengemeenschap

Room for ID's

vr 04 mrt 2016

Gisteren @RoomforIDs 20 Havo leerlingen vh Oosterlicht College weten te inspireren. #roomOLC https://t.co/VBP68PZNla https://t.co/OlOaQgFQIX Lees meer

Volg ons