• Drukproef van het logo
  • TMO logo

Van Hogeschool naar Business School

Als creatief adviseur heeft Room for ID’s een drietal strategische merksessies begeleidt. Hierbij lag de focus op de (her)positionering en profilering van de school. In samenwerking met TMO maakte Room for ID's een analyse van de dynamiek binnen het onderwijsveld. Daarbij brachten we de propositie van TMO helder in kaart en beschreven we het karakter van de diverse klant- en brancherelaties.

Naamgeving
Het hernieuwde merk vertelt het verhaal van een Fashion Business School die de ambitie van de student onderstreept door mogelijk toegang te verschaffen tot het exclusieve netwerk van de modebranche. De daarbij ontwikkelde pay-off  ‘Enter business in style’ nodigt de student uit deze stap te zetten. Het bijbehorende logo design is geënt op een traditioneel wapenschild (een orde) maar verbeeld ook de sales kant van de business te weten; een kledinglabel. Tezamen overstijgen ze als het ware de School en geven ze ruimte aan een zo niet groter initiatief de TMO Fashion Business Club.

Room for ID's heeft vanuit haar expertise van het onderwijsveld deze veelomvattende herpositionering mogen begeleiden én leven ingeblazen. Een inspirerende samenwerking met een bijzonder ambitieus instituut op strategisch en creatief niveau die uitmondde in: een nieuwe naam, lijfspreuk, corporate story, logo,  fotografisch concept, beursstand, webdesign van de wervingswebsite en zelfs de oprichting van de TMO Fashion Business Club.